Hopphäst

I mitt tidigare inlägg berörande mina kommande hästplaner så pratade jag om att jag borde köpa mig ett Danskt varmblod. Det vore rätt passande att i min samling hästar klämma in en hopphäst, jag har faktiskt ingen häst som är speciellt duglig när det kommer till att lämna marken med alla fyra benen. Dock beklagar jag mig över det Danska varmblodets färgschema och framför allt fysik, en häst som tydligt inte är någonting för mig.
 
Mina tankar om en hopphäst lever dock kvar, och jag skulle även gärna ha en brun häst (det är intressant att jag siktar in mig på basfärgerna snarare än Paint, Frieser och övriga hästasers teckning), och det var ungefär i detta tankelopp som jag fick upp ögonen för det Holländska varmblodet.
 
Jag var i Moorland imorse och strosade omkring och red in i saker (jag har inte så bra kontroll tidigt på morgonen), då jag stötte på Juliette, i en neonbabyblå outfit som ärrade min förmåga att se :( Det visade sig att även hon hade övervägt att köpa ett Holländskt varmblod, så vi slog följe till Marleys bondgård för att spana in dem.
 
 
Eftersom Juliette är bekymmerslös så växlade hon inte upp i högre än trav eller kort galopp trots att jag vrålade iväg i högsta fart några gånger, så det var bara att stanna och vänta in. Hövding var lika besviken som jag!
 
 
 
Väl framme hoppade vi av våra hästar och gick för att beundra fålarna. För mig personligen står det mellan den längst till vänster med genomgående bläs och strumpor och den teckenlösa mittersta, den längst till höger intresserade varken mig eller Juliette. Juliette var intresserad av den mittersta, den teckenlösa bruna som vi bägge kom överrens om såg ut som en travare.
 
Vi diskuterade hej vilt för och nackdelar medan jag tog löjligt många print screens av anledningar jag inte känner till, tills jag hade lika svår beslutsångest som förut men bara mycket tröttare. Sedan var Juliette tvungen att ge sig iväg medan jag släpade mig vidare på min levlingsrunda. Hm ):
 
Bilden är oredigerad så ni tydligt skall se deras färger.
 
Dessa två är alltså vilka det står emellan. Jag är helt aningslös, kan omöjligt bestämma mig för varken det ena eller det andra. Åh, grymma värld! Lyckligtvis blir jag om två veckor pank så då kommer jag ha fem, sex veckor på mig att fundera medan jag skrapar ihop SC. Trots detta har jag tagit mig friheten att göra en "pros & cons"-lista, dvs en lista över för och nackdelar.
 
VÄNSTER FÅLE (namnlös :c)
pros
• Han har mycket fina tecken
cons
• 70 SC dyrare
• Jag är osäker på om jag gillar nyansen av brun .. Det känns som en häst en nybörjare skulle ha, vad nu det innebär.
 
HÖGER FÅLE (Flynn)
pros
• Jag har redan kommit på ett namn (se ovan)
• 70 SC billigare
cons
• Jag vet inte om hans färg är så pass mycket finare att det är värt att offra de snygga tecknen? Åh andra sidan ser han döcool ut
• Han känns så vanlig. Alla har typ honom, och på så sätt blir han lika tråkig som Friesern och Appaloosa roan (den gråa vänstra)
 
Min för- och nackdelar lista har dock inte tagit mig någonstans. Jag vet inte vilka för- samt nackdelar som väger tyngre vilket gör listorna värdelösa, om man tänker på det. 100% av tiden är jag bombsäker på den högre, teckenlösa bruna, men varje gång jag fattat beslutet så kommer jag på att det uppenbarligen är den varmare bruna med tecken jag vill ha. Och så där håller det på. Beslutsångest.

» Anastasia Eastforest

De var ett svårt val, för båda är ju jätte gulliga men jag hade kört på den till väänster. *-* Har redan den till höger, min första häst, men han är inte något unikt att rida på, men de är svårt för vilken person typ man är. Fast alla är ju olika.

Svar: Jag velar konstant! Dock är den till vänster också en färg som finns som "starthäst", så då känns det nästan som .. ja, lite som "slöseri" med SC. /: Då skulle man lika gärna ha kunnat skapa dem som starthästar, etc etc. Deras rasbonus har andra raser så då kanske man ska sikta in sig på en annan ras istället?
Sylvie Yellowstone

2013-08-04 // 18:48:31
URL: http://silverforestriders.bloggo.nu
» Nicole Seaknight

Jag har den högra, och han har en liten stjärna högt upp i pannan som syns i knoppar (kanske i kort man med, inte helt säker)! Jag gillar den väldigt mycket. Eftersom den har en såpass "vanlig" färg tror jag det är svårare att tröttna på än om den hade haft en väldigt unik färg.

Svar: Åh, har den? Det har jag inte lagt märke till, faktiskt! Det är sant det du säger, av alla bruna hästar så är den nog en av de snyggaste.
Sylvie Yellowstone

2013-08-04 // 20:43:24
URL: http://fireruby.blogg.se
» Evelina Silverknight

Har den till vänster. Passar i det mesta färgerna, dock ska jag sälja min snart då jag ej har tid för honom. Men jag tycker du ska köpa den till vänster :D

2013-08-04 // 21:59:45
URL: http://silverknight.blogg.se
» Tuva Skyfall

Personligen är jag helt kär i den till vänster, även om det är en starthäst. Jag vet inte varför, men den liksom utstrålar värme. Får mig att tänka på en banan haha, om de nu utstrålar värme.. Baner sägs förövrigt vara smidiga.
Hästen till höger är ju makalöst charmig den med. Lite metallisk i färgen (bara jag som tycker så?) och har dessutom en litet kaxig uppsyn xD Det verkar som om jag inbillar mig ganska mycket, eller så är det beroende på hållningen. På tal om att alla hästarna nästan har samma hållning. Iallafall, du har satt mig i funderingar.
Fy skäms!

2013-08-04 // 22:49:53
URL: http://starstablefaces.blogg.se
» Exenzia

Jag skulle ha valt den bruna, jag tycker den har finare färg, alltså en smaksak. Den åt vänster är dock lite ovanligare, medans den bruna är lite vanligare, många som har den. :) Men det är ju bra att man gör en lista med för & nackdelar, det brukar jag också göra! :D

2013-08-04 // 23:28:16
URL: http://exenzia.blogg.se/
» Anastasia Eastforest

Sylvie? Visste du inte att den till höger också finns som startpolle? båda finns som de. Nightrider, var min första häst å de är den till vänster ^^

Svar: Nej, det visste jag inte! c:
Sylvie Yellowstone

2013-08-05 // 10:36:26
URL: http://silverforestriders.bloggo.nu
» Haley Sunbear

Jag äger den vänstra hästen. Passar bra i alla färger och jag älskar dennes tecken (kanske för att min sköthäst irl ser exakt likadan ut). Men du väljer ;)

2013-08-05 // 18:28:06
URL: http://www.haleysunbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: