Skjuts

Sent, sent igår kväll när jag tog Hövding ut på en kvällssväng så stötte jag på en ung brunette som stod vid sidan av vägen. Hon presenterade sig som Emma och frågade om hon kunde få skjuts till butikerna vid Fiskebyns bryggor. Eftersom jag skulle åt samma håll så sträckte jag henne en hand och med hjälp av en sten kom hon upp bakom mig. Visserligen hade jag sadeln på, men tjejen var så smal så det verkade inte störa Hövding.
 
På tal om finaste Hövding så var han oerhört lugn om saken, jag tror han kände på sig att Emma var en hästtjej, med god balans och inte det minsta nervös, och då verkade han fastslå att han inte hade någon anledning till att tramsa omkring :)
 
 
 
Det gick alltså mycket bra, och don't worry – om tyngden hade varit något problem så hade jag inte gett henne skjuts, men Hövding har växt till sig en hel del sen jag köpte honom, så vår ytterst korta tur gjorde ingen skada!
 
Vid ett tillfälle kom Emma lite långt bak på Hövdings bakdel, och då sprätte han till i ett litet bocksprång, men det var mer ett glädjesprång än något annat, jag grep ett extra tag om manen och Emma skrattade och släppte taget med händerna och for ut med dem i luften som när man åker berg- och dalbana, haha. Härlig tjej! :D
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: