Westernträning

Igår kväll (ytterligare lite senare) efter min lilla uteritt så övertalades jag av mina fellow klubbmedlemmar att delta på deras westernträning. Angelica hade slängt ihop en improviserad träning och ett flertal medlemmar från klubben deltog, men jag hade inte deltagit då jag var tvungen att levla, samt för att jag inte tyckte att jag kunde träna western utan westernhäst och rätt utrustning 8D Men tillslut deltog jag ändå, för jag tänkte att det kunde vara lite bra övning för mig inför att jag skaffar min westernhäst ^-^
 
 
Allt som allt var vi sex personer, allteftersom det blev senare så var några tvugna att ge sig av (inklusive mig själv, haha)! När jag kom så skulle vi göra en övning som gick ut på att man galopperade mot skjulet, gjorde en sliding stop och sedan ryggade kring stenen.
 
Duktiga Juliette *-*
 
Sen var det min tur .. och ni kan ju ana vad som hände. Yes, jag misslyckades totalt! Jag stannade alldeles för tidigt, och sen tror jag att jag ryggade för många varv, haha. Men Angelica var en riktigt duktig instruktör och det var kul att titta när de andra red. Efteråt gav sig de återstående iväg på en galopp över fälten, men jag och Hövding skrittade hem istället då både han och jag var rätt sega :)
 
Men det var en trevlig kväll och jag tyckte det var så härligt att gruppen bara slängde ihop det random, bara sa "vill ni haka på" och så var det så pass många som faktiskt deltog :D Bästa klubben, hah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: