Dagens fråga 22/7

Jag kan passa på att säga att detta inte kommer bli någon daglig förtelelse, jag tänker inte ha en ny fråga varje dag (uhu jobbigt), men jag döpte det till dagens fråga då det är en fråga .. och det är dagens 8D
Detta är någonting jag har klurat lite på ett tag. Jag till exempel börjar med att göra alla gula uppdrag först, och sen gör jag alla dagliga uppdrag och till sist gör jag loppen. Och om jag är i t.ex. Moorland och gör de tre lopp som finns där så passar jag på att göra stallsysslorna när jag ändå är där :)
 
Men nu har jag börjat fundera på om det inte är smartare och göra allt "zon-vis". Dvs om man startar i Vingården så gör man alla lopp där, stallsysslorna och uppdragen som på börjas där, sen går man vidare till Firgrove och gör allting där, sedan Valedale, sedan Steves gård, etc etc.
 
Så frågan är egentligen .. hur gör du?

» Juliette Stardawn

HAHA jag är typ tvärtom, börjar alltid med att levla och göra alla lopp/stallsysslor på de området jag är på :) Sen när de är klart, göra jag gula c8

Svar: Haha, alright! Jag är så rädd för att jag inte ska hinna göra de gula då :O
Sylvie Yellowstone

2013-07-22 // 10:28:07
URL: http://jstardawn.blogg.se
» Genevieve Nightbard

För mig beror det på! Men jag har inte många blåa jag behöver göra, om jag behöver öka rykte hos någon fraktion (typ de nyare, trädgården och AAE) så prioriterar jag dem. Sen kommer loppen och vissa få blåa jag råkar tycka om tar jag när jag rider förbi ( t ex i Moorlands smedja, då jag helt enkelt gillar Conrad) Så inget är i någon särskilt ordning där.

Sen när det kommer till gula så brukar jag vara ivrig att ta tag i de först. Dock är undantaget vissa huvuduppdrag, loggar jag in mitt på dagen när det är mängder av spelare som ska göra dem väntar jag helst så jag kan få lite lugn och ro. :D

Svar: När det kommer till de gula uppdragen, det där med att vänta lite så man får lugn och ro låter riktigt smart! :) Jag är level 12 så när jag gör uppdragen så har alla redan gjort dem, men när jag "kommer ikapp" så kan jag ana att det är något irriterande när femtio andra personer gör samma uppdrag som en själv, då blir det värsta "tävlingen", uh! c:
Sylvie Yellowstone

2013-07-24 // 18:46:19
URL: http://nightbard.blogg.se
» Genevieve Nightbard

Bara för att lägga till som ett litet svar, framförallt kommer folk spoila sönder i chatten även i de spännande uppdragen, och om du ska leta efter något så kommer du bara kunna följa efter alla andra. För vissa kanske det är skönt för att de vill göra det lätt för sig, men imo så stör det spelupplevelsen när man inte får göra något själv :)

2013-07-24 // 19:42:25
URL: http://nightbard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: