Förorenad sjö

Idag gick jag upp lite extra tidigt för att ta en morgonrunda till Valedale sjön. Jag tog mig dit via bergspasset från Firgrove, och innan jag ens såg sjön kunde jag känna en hemsk lukt, och när den annars så vackra sjön bredde ut sig inför mitt synfält så märkte jag att den var helt grön, fylld av en illaluktande sörja. Mr Andersson var helt förstörd och undrade om jag kunde undersöka vattnet åt honom, något jag gick med på. Så jag styrde försiktigt Hövding mot det gröna vattnet.
 
 
 
 
Hövding tyckte inte alls om den fräna lukten och reagerade mycket starkt mot vattnet, han reste sig till och med en gång i ett försök att "komma undan". Så jag tog det mycket lugnt och bestämt med honom, stannade en bit bort från kanten och satt av innan jag undersökte vattnet.
 
Lyckligtvis visade det sig att det inte var giftigt, efter att jag hade undersökt vattnet så fastslog Mr Andersson att problemet låg i att fisk hade försvunnit från sjön och att det hade skapat en obalans i sjöns "system".

» Anastasia Eastforest

Sylvia. Jag bara älskar din blogg. *-* Och hur du skriver.. Alltså ja.. de saknas ord. ._. MMHMHMHM. Du får din grafik så bra med. Har du i en effekt? Iallafall.. vart lägger du in dina bilder å de? btw jag älskaar hur du skriver. :)
/ Anastasia.

Svar: Tack! :D ♥ Min grafik? Om du tänker på mina bilder så ja, jag redigerar allihopa i Photoshop innan jag lägger upp dem :)
Sylvie Yellowstone

2013-07-24 // 11:52:35
URL: http://silverforestriders.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: