Uteritt och hagbus

OBS! BILDBOMB
Det har varit ett tag sedan jag red min fina Stormborn, Hövding kräver mycket tid av mig och i ärlighetens namn har jag försummat Storm rätt ordentligt. Jag har flera gånger funderat på att sälja honom, men ingen vill nog ha en sjuttonårig gammal krake, så han har blivit kvar hos mig. Dock ska jag verkligen skärpa mig nu och börja rida honom oftare, det märks att han inte alls mår bra av att all min energi läggs på Hövding.
 
Så jag bestämde mig för att ta en barbackatur ut i skogen med Juliette, som red på fina Walle, som hon inte riktigt heller haft tid med, passande nog haha! 
 
Vi utgick från Vingården och red sedan mot Hollow Woods. När vi nådde Everwindfälten kunde vi inte låta bli att sträcka ut oss i galopp, och ni kan ana att hästarna piggnade till. Stormborn blev pånyttfödd av att få sträcka ut sig, hans öron spetsades och han frustade gång på gång. Som ni kanske anar så tog han täten och höll sig en liten bit framför Walle under galoppsträckan, så mycket energi hade min gamla gubbstrutt! c:
 
 
 
 
 
Inne i Hollow Woods så skrittade och travade vi runt lite för att lösgöra och lugna ner hästarna efter den långa galoppsträckan (trots att Stormborn inte alls hade någon lust att ta det lugnt). Jag är väldigt förtjust i Hollow Woods – det är därför jag rider dit så ofta – för det är väldigt lugnt där och det dunkla ljuset med de få solglimtarna som letar sig ner genom trädkronorna skapar en oerhört mysig stämning.
 
 
 
Efter ett tag hoppade vi av och släppte dem i hagen. Mina hästar får ofta gå i hagen i Hollow Woods, det är den enda hagen som inte ligger vid Vingården där jag har tillåtelse att släppa mina hästar i för tillfället, utan att behöva be om lov :> 
 
 
 
 
 
 

Det var jättekul att se Walle och Stormborn busa omkring, jag vet inte vad Juli tycker men jag tror nog att de blev ganska bra vänner haha. Jag såg inget bråk men däremot en massa galopp, man fick hålla sig ur vägen så att de inte sprang över en där de rasade fram ur buskagen 8D

» Juliette Stardawn

åh dom är så fina *-* Får se till att släppa ut Walle där oftare!

Svar: Det tycker jag låter som en bra idé! :D
Sylvie Yellowstone

2013-07-29 // 19:09:39
URL: http://jstardawn.blogg.se
» Hedvig Northhall

Superfina bilder :)

Svar: Tack! :)
Sylvie Yellowstone

2013-07-30 // 20:38:04
URL: http://northhall.weebly.com/
» Anastasia Eastforest

Hej! du skrev att du kanske skulle sälja din första häst.. jag tror inte ens man kan de haha. x-x
Men superfina bilder! ")

Svar: Haha nej, det kan man inte *-* Det var mer "inlevelse" you know haha! Tack :D
Sylvie Yellowstone

2013-07-30 // 20:56:29
URL: http://silverforestriders.bloggo.nu
» Elsa Longlord

Mysigt! Stormborn har väldigt fin färg tkr jag. 8D

2013-11-02 // 20:27:37
URL: http://longlord.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: