Musiktips

Vad är detta? Ett inlägg? ohmygod!
 
Jag har haft lite problem med bloggningen de senaste dagarna, från att sluta klockan två slutar jag nu vid fyra, och min restid hem har också förlängts. Utöver det är jag bara utmattad på alla sätt och vis av att vara alert och glad och social och knyta kontakter och vänskapsband och av att göra diagnoser och visa framfötterna och TA DET LUGNT (!!) och hitta ett bord och inte titta för länge på attraktiva pojkar och smuggla cigarettpaket hit och dit. För jobbigt för en lat unge som jag.
 
Ikväll deltog jag i ett championat så jag hade tänkt slänga upp lite bilder från det, men jag red vilse så det blev inget vidare med det. Istället tänker jag dela med mig av min utomordentliga musiksmak, haha :) För min del är det mycket folk rock och indie rock / folk, jag har länge lyssnat på Mumford & Sons, Imagine Dragons och Lana del Rey, men för ett litet tag sedan "upptäckte" jag en ny sångare, som jag har lyssnat non stop på sedan dess.
 
Hans namn är Jake Bugg. Han har en mycket speciell röst men hans musik är precis så som jag vill ha den. Nedanför har jag länkat tre fyra av mina favoritlåtar av honom (utan någon speciell ordning). Hela hans album Jake Bugg är mer eller mindre perfektion! (:
 
 
 
 
 
Och ja, han är lika bra live!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: