Ridhusregler

Det finns en lång lista över saker som irriterar mig med SSO. Alla dessa punkter är allt som oftast små, löjliga, saker som egentligen inte bär någon betydelse. Detta är ytterligare en sådan.
 
Jag irriterar mig på folk som inte kan ridhusreglerna. När man rider omkring i ridhuset nere vid Klipphärden, eller på vilken som helst av de flertal paddockar som pryder Jorvik; och så finns det alltid ett flertal som inte lyder de ridhusregler som man följer IRL.
 
Jag vet, jag vet. "Det är bara ett spel." Men det finns ändå en del inom mig som tycker att om man nu tar sig tiden att rida omkring på en ridbana trots att det egentligen inte skänker någon nytta mer än spelupplevelse (vilket är varför jag skrittar tjugo snigelvarv innan jag kommer upp i de lite snabbare gångarterna), då kan man väl följa ridhusreglerna när man ändå håller på?
 
Varför jag irriterar mig så hemskt på folk som inte följer ridhusreglerna är inte för att de förstör min spelupplevelse, nej, utan det är för att jag fullkomligen avskyr (åh ja, I went there. Fetmarkerade) är när folk rider in i mig. Det förstör min spelupplevelse, när någon väljer att galoppera i full galopp genom min häst och karaktär istället för att rida runt. Jag pratar självklart inte om championaten eller om loppen, utan när jag rider lugnt och stilla på en av landsvägarna och så kommer någon dundrades igenom mig bakifrån.
 
Därför är jag så mån över att folk ska följa ridhusreglerna när de rider i ett ridhus med flera personer. För det förstör för mig, när jag travar omkring på spåret, och sen kommer du bakifrån eller framifrån och bara nonchalant rider igenom mig. Det är en av anledningarna till varför jag önskar att det inte gick att rida in i varandra, att en annan spelares häst/karaktär vore lika solid som ett staket eller en byggnad.
 
Men jag vet vad de flesta av ni tycker, att jag överreagerar, att jag är för pretto, att jag tar det för på stort allvar. Och ja, det kan stämma. Men det underlättar tyvärr inte läget för mig. Så därför, i hopp av att några av er tänker "sure, hon är lite konstig i huvudet, men jag kan vara schyst och inte rida över henne", så tänker jag nu skriva ner de ridhusregler som är aktuella för SSO (hata mig inte)!

Regler för ridning i ridhus (enligt Svenska Ridsportsförbundets)
OBS! JAG HAR SKRIVIT OM/FÖRENKLAT VISSA AV PUNKTERNA FÖR ATT DE SKA BLI LÄTTARE ATT FÖRSTÅ
• Vid möte, håll till höger.
• Skritt rides innanför fyrkantspåret, dvs inte på spåret.
• Ryttare på volten lämnar företräde för dem på fyrkantspåret.
• Halt görs i mitten av en vol, inte på spåret. 
• Trav och galopp har företräde på spåret.
 
Obs! Bilden är ett montage.

» Tuva Skyfall

Själv tycker jag likadant - men ibland kollar jag på annat och märker inte när jag springer in i någon. Dock tycker jag att man kan göra halt på spåret då man ser att ingen närmar sig ^^

Svar: Jo, det kan jag hålla med om c:
Sylvie Yellowstone

2013-08-05 // 15:07:33
URL: http://starstablefaces.blogg.se
» Lucy Westlake

Skulle vara lite jobbigt i championat om hästarna var solida, man skulle knuffas ur vägen hela tiden..

Svar: Nej, jag skulle absolut inte vilja att hästarna var solida i loppen eller i championaten (en mening jag hade skrivit ner i mitt huvud men tydligen inte i mitt inlägg, haha!).
Sylvie Yellowstone

2013-08-05 // 16:08:01
URL: http://westlake.blogg.se
» Madelyn Winterknight

Hej hej! Fin blogg du har :)
Tänkte lite just på denna åsikt att är det inte väldigt tur att

2013-08-05 // 23:29:36
URL: http://starstablegazer.blogg.se
» Madelyn Winterknight

Oj där det blev fel haha..
Men iaf. Det måste vara ganska tur att dom inte har solida, för då behöver man inte då följa dessa regler. Om dm hade varit solida hade man ju knuffats om kring i paddocken osv osv. Men nu gör man inte det, och då behöver man knappst bry sig! Om det är en speciell dressyr tävling på G eller uppvärmning för en lektion; Sure, håll er till era regler om ni vill. Men samtidigt är det viktigt att respekter om folk får springa runt hur dom vill! Och precis, det är ett spel. Mobbning, bråk osv: Tollelerar jag inte. Men några regler i ett ridhus i ett spel dessutom... Går inte gränsen någonstans? Ska man inte få rida som vanligt när man ska någonstans? Eller måste man värma upp först?

Just saying, det skulle bli FÖR verklighets relaterat...

Svar: Man skulle inte knuffas omkring ifall hästarna vore solida, då det skulle vara som om alla hästar var t.ex. staket. Skulle ett ekipage befinna sig på spåret och så skulle en annan häst och ryttare springa in i ekipaget bakifrån, så skulle inte ekipaget påverkas, utan endast den andra hästen och ryttaren, som skulle råka ut för en "smäll" och tvärnita, som när man galopperar in i t.ex. en vägg. Väggen flyttar inte på sig, utan det är bara hästen som tvärnitar. Sedan förstår jag inte heller ditt resonemang, vad har mobbning och bråk med saken att göra? Jag ger blanka tusan i om folk river fram i full fart eller skrittar omkring, men jag tycker att I ETT RIDHUS, om man rider ett RIDPASS, vilket egentligen är helt onödigt och ren slöser i med tid – ja, då kan man lika gärna följa ridhusregler. För tydligen är man då en individ som eftersträvar realism?
Sylvie Yellowstone

2013-08-05 // 23:33:49
URL: http://starstablegazer.blogg.se
» Madelyn winterknight

Det jag menar är att vi kan inte ha några sådana här regler på ett spel. På starstable så har regler mot mobbning (det jag skrev innan), men det finns inga jäkla regler om att man måste göra företräda för dom som e på spåret i ridhuset? Om DU ska ha en dressyr tävling eller något liknande så hindrar INGEN dig från att ha dessa regler. Men du kan inte klaga på folk att dom ränner runt i ridhuset.. Vadå liksom? Det är ju inte så att hästarna blir rädda av det? Eller störda? Det är få personer som har åsikt som du som blir störda av det.. Och ja sure, om du nu har en tävling så ska ju folk respektera det att du har dom reglerna osv. Men klaga inte på att andra bara försöker spela spelet.. Och PRECIS.. Det är ju därför dom inte har solida!! Då hade ju alla stackars människor som ridit in i andra knuffats om kring osv osv. Och det verkar som om du eftersträvar relism eftersom detta är ett spel då det helt enkelt inte skulle FUNKA att ha sådana regler.

Regler mot viktiga saker, inte mot ridhus. Ha dina regeler i ditt ridhus irl, i din tävling på spelet.

Svar: Du läste inte mitt inlägg ordentligt. Jag klagar inte på att de ränner omkring i ridhuset, jag irriteras när medlemmar rider in/rider IGENOM mig, dvs när bägge våra hästar blir till en. De virtuella hästarna borde inte påverkas, mer än att deras fysik förstörs, men jag däremot, livet bakom skärmen, JAG störs av det. Hur kan du veta vilka personer som delar min åsikt? Har du gjort en undersökning, innefattande alla registrerade medlemmar på alla tillgängliga servrar? Och tyvärr, tyvärr så har jag all rätt i världen att "klaga" på folk. Men om du återigen skulle läsa igenom mitt inlägg ordentligt så har jag inte klagat på dem. Jag "klagar" på folk som rider in i mig. Och tyvärr finner jag ingen grund i att rida in/igenom mig är nödvändigt för att spela spelet, nej, inte alls.
Och återigen, det är inte någonting jag säger "det här måste införas", läs inlägget, innan du börjar med dina versaler och obehagligt många utropstecken.
Sylvie Yellowstone

2013-08-06 // 13:19:05
URL: http://madelyn.blogg.se/
» Madelyn Winterknight

Jag har läst ditt inlägg alldeles korrekt. Frågan är om du läser mina kommentarer? Jag säger att dina krav är lite höga för att kunna utföras på ett spel. Jag menar egentligen. Hör du på dig själv? Skulle man få varningar av support om man bröt mot dessa "ridhus regler" i ridhuset? För femtioelfte gången; Ingen hindrar dig för att ha dessa regler på dina egna tävlingar. Och vad menar du men all rätt i världen på att klaga? Klaga på exakt VADÅ? Ditt önskemål om att ha regler i ridhuset kan du tyvärr drömma om. För att det skulle ju inte direkt funka, eller hur? Och dina klagomål har ingen större värdighet över huvud taget. Ingen hindrar dig från att störa dig på annat folk. Men jag tror man undeviker bittra människor? Eller? Och haha. Nej jag har ingen statistik på hur folk tycker och tänker. Men jag råkar ha en uppfattning om hur världen ser ut och vad som är realistiskt och inte.
Du irriterar dig på folk som inte kan ridhusreglerna säger du.. Är inte det lite för höga krav? Och hörrö du du. Säg inte till mig att jag använder "otrevligt" språk. För på 4 texter har jag använt 1 uttropstecken. Ursäkta mig, men det är inte jag som är bitter här. Jag kommenterade endast detta inlägget för att förklara för dig hur fel det skulle vara med regler, inte för att starta bråk. Så trampa inte fel i onödan nu.

Svar: Hur kan du ha läst mina svar samt mitt inlägg korrekt, om du ändå gång på gång missförstår? Jag säger inte – och har aldrig sagt – att det är regler som ska införas. Jag skrev ridhusregler eftersom att det är den korrekta benämningen på regler som gäller i ett ridhus, men det betyder inte att det är regler som bör införas i spelet? Var har du plockat upp det ifrån? Och återigen, jag kommer inte skicka in det till spelutvecklarna och be dem fixa det. Däremot, bör jag påpeka, att du som individ inte har någon rätt att avgöra vilka önskemål jag får ha, likväl gällande åsikter. Mina klagomål har i dina ögon kanske inget värde, men i mina ögon har de det, uppenbarligen. VärdigHET vet jag inte var du har fått in det ifrån, ingen människa som spelar ett virtuellt hästspel har särdeles mycket värdighet enligt mig, men det är ingenting som har med mina åsikter att göra? Nej, jag irriterar mig på folk som rider in i mig. Återigen, en helt annan sak! Jag har inte sagt att du använder otrevligt språk. Ytterligare en gång så missar du någonting, antingen hoppar du över meningar eller så vägrar du se vad jag skriver? Eller är du oförmögen att bearbeta mina meningar? Vid ett tillfälle använde du två utropstecken på rad, kan jag påpeka, så att du har använt ett utropstecken på fyra texter är tyvärr inte sant. Jag har inte heller påstått att du är bitter. Tyvärr kan du omöjligt påstå att du läser mina inlägg "alldeles korrekt", eftersom det enda dina svarskommentarer är utformade kring är saker som du har skapat själv i ditt huvud, ingenting du har stöd för, varken i mitt inlägg eller i mina svar. Trampa inte fel i onödan? Jag är inte bekant med det uttrycket och tänker inte besvära mig att försöka ta reda på dess innebörd, du får däremot gärna utveckla! Sedan när det kommer till att starta bråk så är inte det heller någonting jag ämnar göra, utan endast svara på dina felaktiga påståelser. Meningsskiljaktigheter är inget som påverkar mig, när du däremot säger saker som inte är sant så känner jag ett starkt behov av att förklara mig, eftersom du uppenbarligen fått det om bakfoten trots att du själv inte verkar inse det.
Sylvie Yellowstone

2013-08-06 // 20:15:36
URL: http://starstablegazer.blogg.se
» Madelyn Winterknight

Helt otroligt. Måste man bli arg? Jag läser dina meningar. Men du förklarar det isf helt fel om du nu menar något annat. Dina önskemål är fortfarande en åsikt, och du skrev ju inlägget. men du ville inte ha det så eller va? Du irriterar dig på folk som rider in i dig. Jag ändrar inte min åsikt om att detta var en väldigt konstig åsikt du ville framföra. Ett tips är att ändra sättet hur du framför dina åsikter så inte folk missförstår (vilket jag tydligen gjorde). Jag gillar inte ditt språk riktigt heller, du pratar som om jag vore 5? Det är inte så att jag inte vill tro på det du skriver, va tror du om mig liksom? Hoppas du ändå förstår hur sjukt det skulle vara med dessa regler i ridhuset. Jag menar

Det är FORTFARANDE ett spel. (:
På återseende

Svar: Jag vet inte om du känner att det är nödvändigt för dig att bli arg i denna situation, personligen brukar jag sällan planera mina känslor, för ögonblicket känner jag mig ovanligt tillfreds (kan bero på tidpunkten) och känner inget behov av att förändra min sinnesstämning .. Även om jag medger att det inte är någonting jag försöker påverka. Som jag upprepat ett flertal gånger tidigare - ja, jag börjar bli något trött men framför allt konfunderad - så ligger det inte i dig att utvärdera mina åsikter, tankar och funderanden. Jag vågar med gott mot satsa en del på att det finns folk med bisarrare idéer än min irritation över att bli ihopmorphad med någon annan. För övrigt ser jag inga förändringar i framtiden över hur jag för mig, men om vi är på ett plan där vi är bekväma med att ge råd så rekommenderar jag dig att läsa och tänka lite extra och framför allt desto mer begrundande innan du drar dina slutsatser, som jag får intryck av är alldeles förhastade. Tyvärr ser jag inte riktigt vad du menar med att jag talar med dig som om du vore fem, jag har faktiskt ingen aning om varken din ålder eller din mognadsnivå, men jag kan uppriktigt utrycka att jag inte har omformulerat mina svar för att anpassa en viss målgrupp, utan endast formulerat dem efter största möjliga förmåga att göra det så pass försåtligt för dig som möjligt, efter dina många felaktiga antaganden!
Jag håller med till fullo, det vore som du säger inte genomförbart i en MMORPG-baserad värld - vilket jag beklagar!

Minsann? Med nöje! c:
Sylvie Yellowstone

2013-08-06 // 21:29:15
URL: http://madelyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: