Björn ♥

(Jag fortsätter tydligen mina inlägg om NPC, höhö)
 
Björn är nog den sötaste NPC:n i hela spelet i min åsikt. Från sin blomma som han har i munnen till hans konstanta avtuppningarna så är han bara söt. Urgullig. Jag vet inte vad det är, men jag blir väldigt glad av att göra trädgårdsuppdragen (åtminstone de gula, Agnetha kan man stå över). Må hända att det är hans yviga, gula polisonger, hans stora näsa, breda leende eller stråhatten, men främst tror jag det är hans entusiasm över trädgårdsarbete.
 
Han blir löjligt glad varje gång baronessan säger åt en att ge honom en komplimang, och när blommorna slår ut i hans trädgård så svimmar han av lycka. Ja, han är något av en kuf, men enligt mig är han en jättesöt sådan. Den enorma blomman han har mellan läpparna är om något ett plus i kanten, tillsammans med den rutiga skjortan och hängslebyxorna. Vilken bonnläpp!
 
Min man, som ni ser! ^
 
Sen förstår jag inte alls hur Björn kan vara gift med en odräglig person som Agnetha. Ständigt förolämpar hon folk och när man pratar med invånarna på Jorvik så berättar dem om hur hon har jobbat för dem men hur de har tvingats avskeda henne, och så gott som alla är rädda för henne.
 
Men Agnetha har säkert en mjuk, mysig, trevlig sida som hon plockar fram när hon är ensam med Björn. För vem kan vara sur och grinig i närheten av honom? :3
 
_____________
Någon annan än jag som tänker på Agnetha och Björn från ABBA när jag läser deras namn? Inspirationskälla kanske?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: