Hästköp

I skrivande stund sitter och och planerar mina kommande hästköp. Skulle jag få välja så skulle jag nog köpa sex hästar på stört, men med tanke på att jag är pankare än en snigel utan skal så får man ha lite framförhållning och prioritera. :)
 
Min nästa häst (som jag ska köpa så fort Hövding är färdiglevlad) är den fuxfärgade Morganhästen som finns i Firgove.
Denna tjusiga fåle skall bli min westernhäst, jag har en svag idé om hans karaktär– det skall vara en valack eller hingst, antagligen det förstnämnda, han ska vara ung men inte en unghäst, och i nuläget ska hans namn ha någonting med Rebel att göra, detta är dock inte bestämt eftersom när jag väl väljer namn sedan så är det mycket möjligt att det finns något annat namn som är destomer passande :)
 
Nästa inköp kommer vara en Appaloosa, utan tvekan. Och den Appaloosa jag har valt ut är den vita med prickar,  av två anledningar. Främst för att jag inte gillar texturen på den andra hästen (även om den skulle kunna ha varit finare), men också för att alla köpte den hästen och jag gillar inte att ha samma häst som hundraåttio andra personer, haha!
Bild från Starstable Wiki (klicka på bilden för länk)
Denna krake skall vara en valack eller hingst (men liksom min snygga leverfux antagligen det första), och även han ska vara ung men inte en unghäst. Jag har redan tänkt ut en namn till honom (Lemonspot), men vad egentligen ska ha honom till vet jag inte. Han är fiin helt enkelt *-*
 
Efter dessa två kusar blir det (om jag bestämmer mig för en ytterligare häst) nog ett Danskt varmblod. Då kommer jag ha en panschis (Stormborn), en terränghäst (Hövding), en westernhäst (snygg fuxen) och en vanlig allroundare (herr prickig där uppe) – och i min samling saknas då en tvättäkta hopphäst. Nackdelen är dock att jag inte tycker någon av de danska varmbloden är särskilt snygga.
Ovanför ser ni varmbloden i alla dess glans. Den längst till höger har snyggast textur, ja, men jag tycker personligen att dess huvud är jättefult. Jag avskyr det vita och tycker utformningen gör att den ser korkad ut (isåfall är det Engelska fullblodet med den kulören snyggare) :( Måste det bli någon så blir det nog den till vänster eller den mittersta, för de har ingen vidare textur .. Svårt val. Antagligen blir det inget danskt varmblod alls, för jag kommer inte att tycka om hästen.
 
Sedan när det kommer nya hästar så kommer nog listan att ändras, eller nej, snarare kommer den nog att förlängas. För jag vet att jag vill ha min westernhäst, och herr prickig är nog här för att stanna (finfinfiiin)! Men när Andalusierna etc dyker upp så kommer jag nog vilja ha en sådan också *-* Om de inte är extremt fula ...

» Juliette Stardawn

Haha EYY, min Airwalker är snögg *-* Ser bara ut som han alltid har ätit mjöl typ :S

Svar: Haha, kroppen är snygg men huvudet är bläk ):
Sylvie Yellowstone

2013-07-31 // 14:56:18
URL: http://jstardawn.blogg.se
» Hedvig Northhall

Tycker också mjölmulen är fin ;D Har funderat på köp men jag har ju redan en mörkbrun pålle :D Fuxen är också suuuuperfin, appaloosan sådär (söt men inte min smak) :D

Svar: Tycker du? Jag kanske inbillar mig då 8D Jag tycker den har så konstig form på huvudet o: Morningdancer är dösnygg, mycket snyggare än det danska varmblodet imo haha :)
Sylvie Yellowstone

2013-07-31 // 19:31:39
URL: http://northhall.weebly.com/
» Alicia Starnight

Hej! :D
Eftersom appaloosa-bilden är min, skulle du kunna skriva att den är från min blogg + mitt namn? :D
tack på förhand :)

Svar: Hej! :) Oj, det visste jag inte, jag skulle aldrig medvetet ta bilder från en annan blogg, jag tog dem från Starstable Wikipedian! ^^ Jag kan skriva att bilderna är från Starstable wikipedian, eftersom det var därifrån jag tog dom.Vänliga hälsningar,
Sylvie Yellowstone

2013-07-31 // 22:36:42
URL: http://aliciastarstable.blogg.se/
» Anastasia.

jag har en likadan morgan, o ett danskvarmblod. Den bruna.. moorgan, eller a den, är underbar att rida. *-*

Svar: Jag ser mer fram emot att köpa den nu än någonsin! :D
Sylvie Yellowstone

2013-08-01 // 10:54:46
URL: http://silverforestriders.bloggo.nu
» Alicia Starnight

Ja, dem har skrivit att den är från mig, men skulle du skriva att den kommer från min blogg? För det är ju liksom orginalet och jag har fotat bilden :)

2013-08-01 // 15:36:42
URL: http://aliciastarstable.blogg.se/
» Zoe Deerdawn

Hej! Den dära fuxen är inte i fort pinta, den är ju i firgrove ^^

Svar: Wops, jag skrev helt tolkigt! Tack för att du sa till :D
Sylvie Yellowstone

2013-08-01 // 21:14:40
URL: http://zoestable.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: