Spionkväll

Denna vecka har DBC spionvecka, och första eventet denna vecka hölls i Gyllenbladsskogen. Den gick ut på att vi delades upp i två lag, Jägarna och Springarna (eller någonting i den stilen). Sedan skulle en från Springarna galoppera ut i skogen, och 10 sek senare skulle en från Jägarna springa efter den och försöka bjuda in den i en grupp. Och när man bjöds in i en grupp så var man fast. Vann gjorde man om man kunde hålla sig undan från Jägaren i 3 minuter och man vara alltid tvungen att vara i rörelse.
 
Eftersom jag inte har någon svart utrustning utöver ett svart träns så körde jag barbacka, vilket gjorde mig betydligt långsammare än de andra. Men när det var min tur att vara Springare så klarade jag mig ändå i 3 minuter och vann. När jag var Jägare var jag väldigt nära att knipa min motståndare, men tyvärr sprang jag rätt in i en sten och tappade sedan bort mitt offer .. morr!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: