Hästköp

Nej, jag har inte köpt häst, men nu vet jag vilken jag ska köpa! Efter FGC så hängde jag med Esset Manda och beundrade Ess' tjusiga fuxhäst som jag trånat efter så länge. Nat dök upp en bit senare medan jag stod och dreglade över fuxhästen i Firgrove i försäljningsstallet och visade upp sin nya svart häst, som jag komplimerade :-)
 
Precis när jag skulle be Nat hjälpa mig att bestämma mig över vilken häst jag skulle köpa så dök Jen upp och höll en lektion i "hur man ska tänka när man ska köpa en ny häst". Fast lektionen borde snarare ha haft namnet "varför man inte ska köpa fuxen i Firgrove".
 
 
Efter jag övertalats så stod valet dock fortfarande mellan den gyllene Achhaltekeern och den gråa Oldenburgaren. Både Nat och Jen tyckte Achhaltekeern, med argumentet "Oldenburgaren är för grå". Jag var inte fullt övertygad men vi drog ändå till Vingården för att spana in den gyllene skönheten.
 
Väl framme blev vi lite distraherade av Svea Riverlee och hennes jättefina häst (och outfit), men efter att både jag och Jen försökt köpa hästen (och outfiten) av henne - men blivit nekade - så skärpte vi oss och övergick till att stirra på Achalteekerna.
 
 
Jag har 6 veckor kvar tills jag har råd med Achalteekern eller Oldenburgaren, och jag har fortfarande inte bestämt mig, men efter denna övertalningskampanj så står det 80% vs 20% i frågan om Achalteekern eller Oldenburgaren!

» Anonym

Jag har Cremello Akhal-Teken <3
Henne är jag jätte nöjd över och funderar på att köpa den gyllene med! :p

Svar: Cremellon är också himla fin! :'j
Sylvie Yellowstone

2013-09-16 // 16:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: