Påfyllning av proviant

Idag sadlade jag Westrebel och red ner till Silvergladebyn för att köpa nytt hösilage och även nytt strö, jag har fortfarande en del kvar i förrådet men det är dumt om man kommer en dag och så visar det sig att det är slut. Så vi begav oss ner och jag gjorde en beställning, men eftersom det skulle ta ett litet tag innan de kom upp med det till Vingården så tyckte jag att jag lika gärna kunde fortsätta ut på en liten tur med Rebel.
 
 
Det var ett tag sedan jag red Rebel, han har hamnat lite i skymundan på sistone, jag har mest tömkört och longerat, men nu var det hans tur att få komma ut på en lite längre svängom. Så efter vi hade pratat med försäljaren så red vi ut genom Silvergladebyns norra ingång, förbi Steves och bort mot Firgrove.
 
 
När vi började närma oss så lämnade vi vägarna och red upp i en dunge, där stora förruttnade genar fallit från träden. Jag tyckte det kändes som en passande storlek för Rebel så jag ökade till galopp och lät honom hoppa över dem, någonting han gjorde med spetsade öron och höga frustningar! Som ni ser klarar han mycket mer än så, men han är inte särdeles utbildad och inte heller igångsatt så jag vågar inte styra honom mot någonting alltför stort.
 
 
Efter Firgrovebron så styrde vi till Höger mot Eldstigen, som inte är utmärkt på kartan. Eftersom så få rider där så är vägen mycket bra och mjuk och ett perfekt ställe att galoppera på. Så jag ställde mig i fältsists, tog ett tag i manen och drev på, och Rebel svarade direkt och dundrade fram. Efter ett tag saktade jag av, och vi travade fram och följde de olika stigarna där de ringlade fram och utforskade stället.
 
 
 
 
När vi ridit runt i Firgrove i en halvtimme så vände vi om och började färden hemåt. Jag måste säga att jag är väldigt stolt över min lilla ponny, jag tycker han har utvecklats myket på kort tid, även om jag inte ridit alltför ofta. Tömkörninen har antagligen haft stor inverkan också, men nu är det dags att börja jobba honom mer från sadeln. Någonting som jag kände av idag var att han var mycket mjukare i munnen än när jag först provred honom, men även att jag inte behövde vara fullt lika tydlig. Bland annat kunde jag svänga till stor del med hjälp av skänklarna och bara lite med tygeln, till skillnad från tidigare då jag har varit tvungen att ta stora ledande tygeltag.
 
Och på tal om ingenting – hur söt är inte Rebel i min terrängoutfit? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: