Saker jag är trött på

Bloggare/kända personer/igenkända personer/folk som tror de är kända (osv) som är så full of 'emselves.
 
Jag vet att jag antagligen trampar på x antal tår när jag skriver det här, för jag förstår säkert inte hur det är och bla bla bla, men jag kan inte låta bli att bli så trött och genom min lilla dagbok ge utlopp för min frustration.
 
SLUTA GNÄLL ÖVER HUR DU ÄR "KÄND" PÅ EN HEMSIDA FÖR SMÅTJEJER. Ja, småtjejer. Jag tycker inte att vara känd/igenkänd/använd vilket ord du än vill på en hemsida där man rider omkring på konstigt designade hästar i en MMORPG-värld är en prestation, eller ens någonting man kan vara.
 
Jag kan förstå hur det kan vara jobbigt att alltid ha folk på sig, men det är inte precis ett problem som inte går att lösa. Är du så himla trött på att folk försöker söka kontakt med dig? Följ dessa enkla steg.
 
1) Sluta spela
alternativt
2) Skapa ett nytt account och säg bara till dina närmsta vänner att det är du
 
Faller inget utav detta dig i smaken så är det synd för dig, men herregud, sluta om och om och om igen skriva om hur jobbigt det är att vara "känd", hur alla vill vara vän med dig, hur du får mejl hela tiden, hur "ingen accepterar ett nej" osv osv bla bla bla. Jag tror vi alla förstår. Är det bloggen som gör att du är känd för att folk läser den? Sluta blogga! Älskar du att blogga och vill inte sluta? Tillbaka till LEV MED DET, eller gör bloggen lösenordsskyddad och ge bara de du vill ska läsa bloggen (vänner?) lösenordet.
 
Men sluta gnäll. Snälla!
 
Bara att det finns vissa människor som envisas om att de är "känd" tycker jag är bara så ugh och tragiskt. Ingen vet vem du är. De kanske vet vad din karaktär heter, dvs ditt alias, men om folk bara känner till dig på svenska Starstable servern som Cassy Loverainbowhearts (random namn obv) så är du inte känd. Nej, tyvärr.
 
Det här blogginlägget är inte riktat till någon, om du läser det och känner dig träffad och liksom vet att jag menar dig och fy vad du blir upprörd .. Då ska du nog ta och läsa om inlägget för då befinner du dig nog i den full och themselves självupptagna kategorin som jag riktar mig till
 

puss

» Matilda Greenstone

Sant!
Jag förstår om de skriver om det på bloggen/i chatten osv för att säga att det är jobbigt och be folk sluta.
Men ofta förekommer det fler gånger än att det endast blir en tillsägelse att sluta, eller hur man ska formulera det.
Jag riktar inte heller detta mot någon, men ibland blir det jobbigt när det, istället för att nojsas om "Autografer" och att alla vill vara vän med dem, skrivs hela tiden om hur jobbigt det är.

Räcker med att skriva en gång så lär de flesta förstå. Och är det någon som är jätte jobbig och fortsätter så ignorera personen istället för att gnälla.

Iallafall, bra skrivet och dessutom rätt välbehövligt inlägg tycker jag! :)

2013-09-01 // 21:20:36
URL: http://skydancers.blogg.se
» Siri

Så sant.. (jag vill skriva en lång kommentar men den skulle spåra totalt så jag nöjer mig med det där)

Svar: I feel you, så brukar det bli för mig med 8D
Sylvie Yellowstone

2013-09-03 // 08:00:44
URL: http://moonbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: