Färger

Alla mina hästar har en egen färg. Tävlingsoutfiten (ful som den må va) delar alla fålar på, men när jag har en icke-tävlings outfit som bara ska vara snygg och matcha, då har alla hästar varsinn färg. Varför vet jag inte, jag gillar att göra det lite individuellt ^-^ Dock är det inte så att hästarna bara kan ha just den färgen, ibland känner jag för att ha andra färger osv, ni vet hur det funkar haha.
 
Med två nya hästar så måste jag nu bestämma mig för vilka färger de ska ha, och inhandla lite ny/a kläder och utrustning! Här är hästarnas tilldelade färger iaf:
 
Stormborn (silverbrun): Grönt. Jag brukar använda det gröna proffsschabraket, hans gröna färg är alltså mer olivgrön/varm grön. Oftast matchar jag det gröna med brunt läder, tycker olivgrönt och brunt passar bra ihop :)
 
Quickchief/Hövding (svart): Hövding har inte riktigt fått en färg än, svart passar som nämnt till det mesta. Jag funderar på orange, en väldigt cool färg .. annars kanske lilaHar ni några förslag? På honom fungerar både svart och brunt läder.
 
Lemonspot (vit med svarta prickar): Här är det gult för hela slanten som gäller! Det bestämde jag mig för första gången jag såg honom. Passar namnet utmärkt också. Till det vita använder jag mig av svart läder, som matchar hans prickarr.
 
Westrebel (svart med vita fläckar): Jag är inte hundra procent än, men antagligen kommer Westie (hihi, ponny smeknamn) att få färgen röd! Sedan om det blir vinrött, mörkrött eller mer knalligt rött har jag inte riktigt bestämt mig ..
 
(fux): Min fortfarande namnlösa westernhäst som hamnade längst ner på prioriteringslistan när appaloosorna och ponnyerna kom (förlåt <3) har jag redan på förväg bestämt mig ska få färgen marinblå. Till detta ska han få ha brunt läder. Snyggt!
 
Svårast blir det nog att hitta snygga, gula klädesplagg och utrustning. Men jag får kämpa på :D Har ni några tips på fina klädesplagg eller utrustning i ovanstående färger? Let me know :)

Hur är det med er? Har ni speciella färger till era hästar eller kör ni lite random efter känsla?

» Siri

Sent att kommentera nu men ja, det har jag x)

Svar: It's never too late, haha! :D
Sylvie Yellowstone

2013-09-03 // 08:02:51
URL: http://moonbear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: