Förberedelser

Jag donar och fixar för fullt nu inför tillskottet till vår lilla familj c: När han eller hon (det är hemligt än så länge, hihi) kommer hit om två veckor så kommer hen att få överta Hövdings box (den box som är längst till vänster), eftersom den är lite avskilt från de andra hästarna, så att de får vänja sig vid varandra långsamt :) Det är även bra för att undvika smittorisk!
 
Det innebär dock att Hövding ska flytta till den högra sidan av stallet, till boxen bredvid Stormborns, och då vill jag försäkra mig om att de är goda vänner. Så idag släppte jag ut Stormborn i hagen vid Everwindfälten, och hämtade sedan Hövding och presenterade dem mer ordentligt för varandra.
 
 
När läget kändes bra (Stormborn är en stencool kille så det var egentligen inga problem) så släppte jag ut Hövding, och jag lät Bröderna Bus lära känna varandra! c: Hövding var lite mopsig först, skulle visa upp sig som unghästar gör, kaxade omkring och fånade sig, men Stormborn satte honom på plats och drog sedan iväg i galopp med Hövding i släptåg!
 
 
Mina fina killar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: