Simtur

Idag tog jag och Anna Waterdawn en tur ner till Äppellundens strand för att simma med våra hästar. Jag tog Stormborn och hon Stormwhisper, så vi körde på våra Stormhästar 8D Vi utgick från Vingården, jag gjorde ett snabbt ombyte inne i stallet från ridbyxor och jacka till ett fult gammalt sommarlinne och ett par tygskor som jag inte skulle ha något emot om de gick sönder! :)
 
Sedan sadlade jag av Stormborn, tog mig upp med hjälp av en höbal (jag är inte smidig alls) och mötte Anna. Vi gav oss av i skritt för att värma upp hästarna, och efter ett tag övergick vi till trav och slutligen samlad galopp, innan vi nådde stranden.
 
Lyckligtvis – för mig – så är Stormborn dösnälll och det var därför inget problem för mig för att rida barbacka, han har riktigt behagliga gångarter så man sitter säkert, och att han skulle få för sig att bocka eller studsa till är bara löjligt. Nej, han är en riktig klippa c:
 
 
 
 
Eftersom Storm är en gammal ridlägerhäst (det var han ju när jag fört kom till Jorvik) så är vatten ingenting främmande för honom, varje ordentligt läger måste erbjuda en baddag, så han går rätt ut i vattnet utan att tveka. 
 
 
 
 
 
 
 
Bäst av allt var ändå strandgaloppen vi tog sedan, det gick hisnande fort och sanden yrde men oj! vad det var kul :D Det är ögonblick som dem man lever för, när sin gamla trotjänare verkligen piggnar till och börjar tävla, med stora språng, en hel massa energi, spetsade öron och frustningar och fnysningar ^-^ Gissa om jag fick hålla i mig!

» Elsa Longlord

Oh så mysigt ni verkar ha haft! :)

Svar: Ja, det hade vi verkligen! Och helt random också :]
Sylvie Yellowstone

2013-08-18 // 22:30:37
URL: http://longlord.bloggo.nu
» Sally Lightbridge

Jag måste bara säga att jag älskar din blogg, den är så jäkla fin och verkligen välgjord! Alltid lika kul att kolla in här om du skrivit något nytt inlägg ^^ <3

Svar: Åh, tack så hemskt mycket du :D Det är sådant som får mig att försöka bättra mig, haha *-*
Sylvie Yellowstone

2013-08-19 // 09:59:06
URL: http://sallylightbridge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: