Dressyrpass

Jag och Hövding gav oss iväg till bergspaddocken utanför Vingården för att ha ett litet dressyrpass. Jag passade på att ha på mig min nya ridjacka som jag köpte igår och som jag är hemskt nöjd med! Ridpasset var inte särskilt ansträngande, det var inga svåra saker vi gjorde, mycket lösgörande, volter och arbete i galopp.
 
Galoppen har vi just lite svårt för, det är då Hövdings fullblodsgener syns. När vi tävlar ute i skogen så gör det ingenting när han brakar iväg i full fart, men på senare tiden har jag märkt att han börjar bygga dåliga muskler. Och även om hans snabbhet uppmuntras i kapplöpningar så måste han ändå lyssna på mig, så därför begav vi oss just ner till ridbanan för att träna.
 
Jag tyckte det gick bra, jag började med lite arbete i skritt och trav som uppvärmning och övergick sedan till samlad galopp. I början stretade han emot en del, tog tag i bettet och försökte dra iväg, men efter lite stretande så gav han med sig. Men nu värker min nacke så det knappt är sant ):
 
 
 
 
 
 
 
 
 

» Juliette Stardawn

Dina ridpass är så roliga och detaljrika, superroligt att läsa! Måste bli bättre på mina egna ridpassinlägg ;_;

Svar: Åh *-* Jag tror nyckeln är realism, typ att man skriver att saker går dåligt och inte bara "han stegrade och bockade men eftersom jag är awesome så satt jag kvar", höhö! Kul att de är roliga att läsa dock! :D
Sylvie Yellowstone

2013-07-26 // 17:37:00
URL: http://jstardawn.blogg.se
» Cristina Silverbell

Håller med personen som skrev ovan! Grymt bra ridpass inlägg gör du, alltid lika roligt att läsa 8D

Svar: Åh, vad trevligt att höra! :D Jag vet att många är trötta på ridpassinlägg så jag har varit lite rädd att jag har tjatat ut det! 8D
Sylvie Yellowstone

2013-07-27 // 19:03:40
URL: http://starstableteam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: