Flytt och hästköp

Idag passerade jag två milstolpar i mitt Starstable-liv, för jag köpte nämligen en ny häst, och bytte stall! :D Nu mera är mitt hemstall Vingården, av flera olika anledningar. Men den största anledningen var att jag ville ha ett stall som låg mer centralt än Moorlandstallet (där jag haft mina hästar uppstallade sedan jag först kom till Jorvik). Det är ganska hektiskt att ha sina hästar på Moorlandstallet, det är väldigt mycket folk där och en hel del yngre barn (på grund av Moorlandsstallets kända ridläger). Det är inte en vidare passande miljö för en ny, ung häst – inte enligt min åsikt iallafall – och det var en annan anledning till varför jag bytte stall :)
 
Här flyttar jag och Stormborn in och jag börjar göra iordning en box till min nya häst!

Stormborn följde självklart med och blev den första att hälsa på nykomligen :)
 
 Han fick namnet ... Quickchief!
 
 
Så här ser det ut i stallet just nu. Stormborn får gott om utrymme i sin box till höger, och Quickchief får stå till vänster, lite avskild eftersom han är ny :)

Jag slängde ihop en snabb liten outfit av vad jag hade i garderoben, och sen bar det iväg ut på vår första runda!
 
Vi begav oss till bergspaddocken bakom stallet, där jag red lite dressyr för att känna på honom.
 
 
Slutligen begav vi oss till Fort Pinta för att köpa ett nytt träns, för det gick inte för sig att han hade det gräsliga bruna starttränset ;)

Åh, jag är så kär i honom. Han är otroligt fin, det känns att han är ett fullblod för han har en otrolig kraft och dynamik i sitt steg! Jag är lite förvånad dock, jag trodde att han skulle ha en fullblods mentalitet och vara lite stissig, uppeggad och nervig av sig, men han är stencool! Quickchief är visserligen väldigt på bettet och het och vill helst bara dra iväg i full fart, men varken bilar, traktorer, kaniner eller kor skrämmer honom, han skyggade inte en enda gång på vägen från bergspaddocken till Fort Pinta!
 
Nu är bara frågan .. Vad ska jag kalla honom? Jag hade tänkt döpa honom till någonting med Thunder och kalla honom för Thunder, men Quick-någonting var det namn som först dök upp, och jag tyckte Quick passade honom, och sen blev det Quickchief 8D
 
Vad tycker du? Ska jag kalla honom för QuickChief eller kanske Hövdingen?

» Nicole Seaknight

Kul att du ville att jag skulle kommentera din blogg med positiv & konstruktiv kritik! Den kommer nu ;) Kom ihåg att inte ta illa upp på det konstruktiva!

Mitt första intryck när jag kom in här var att "hon kommer gå långt". Dina inlägg känns alltid väldigt välskrivna, det är roligt att läsa och dina bilder har ett fint ljus.

Men, du skulle gärna kunna försöka lägga in ett inlägg till per dag!

Svar: Åh, tack! :D Gud vad glad jag blir, haha, hemskt snällt av dig :o
Yes, absolut, tack för feedbacken! :> Jag ska försöka göra lite fler inlägg, istället för att bara göra ett stort maffigt per dag c:
Sylvie Yellowstone

2013-07-21 // 11:11:00
URL: http://fireruby.blogg.se
» Juliette Stardawn

Så fin hövdingen är, hehe :DD

Svar: Hahah, jag anar att ett smeknamn har valts 8D
Sylvie Yellowstone

2013-07-21 // 11:14:27
URL: http://jstardawn.blogg.se
» Nikki Westlake

Haha jag vet inte vad som slank i mig. o.o Men jag fick någon glimt av "Cheddar" skulle vara ett bra smeknamn! Hehe. Älskar din blogg förresten, dina inlägg är alltid bra, uppdelade & välskrivna. :) Skulle vara kul om du ville kolla in min & lämna en kommentar!

Svar: Haha Cheddar, gud vad gulligt :o *u* Tack så jättemycket! :D Ja visst, det kan jag absolut göra!
Sylvie Yellowstone

2013-07-21 // 13:01:26
URL: http://nwestlake.blogg.se
» FrökenTV, bloggen om tv och film

spelar du varje dag?

Svar: Ja, det gör jag. Det kommer ju nya uppdrag varje dag :>
Sylvie Yellowstone

2013-07-21 // 18:21:25
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: