Quickchief

Quickchief – eller Hövding som ha kallas – är min andra häst. Han var den första hästen jag köpte på eget bevåg, jag köpte honom den 21 juli 2013. 890 SC kostade han, ett ganska högt pris men definitivt värt det med tanke på potentialen han har!
 
6 år gammal var han när jag köpte honom, så han är grön som en sommaräng. Men han är ivrig att lära sig och utvecklas varje dag. Hövding är ett svart Engelskt fullblod med uttrycksfulla bruna ögon med en tydlig glimt. Det märks att han är ett fullblod, han är rätt het på bettet och gillar att springa, men samtidigt är han väldigt känslig. Dock är han inte alls stirrig eller nervös av sig som många fullblod är, utan han är endast känslig för hjälperna, det vill säga är han oerhört lydig.
 
Han är snabb som vinden och smidig, men han är inte lika bra på att hoppa. Han ser sig inte riktigt för utan dundrar bara fram i full fart, så det är någonting vi kommer behöva träna på. Hövding är stencool, han reagerar varken på dundrande bilar, råmande kor eller tossiga kaniner. Däremot kan han ibland stressa upp sig, till exempel om han väldigt gärna vill springa iväg men man inte låter honom, då kan han börja takta på stället och bara vill ge sig IVÄG NU helst på en gång!
 
 
Framtidsplaner
Hövding ska bli min nya tävlingshäst, just nu är han under utbildning men för varje dag som går så växer vi som ett team och blir snabbare, säkrare och bättre!
 
Bilder
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: