Sylvie Yellowstone

(Idé knipen av Nicole Seaknight)
Vem är jag?
 
Sylvie Yellowstone kanske inte är världens vanligaste namn, inte ens på SSO. De flesta heter någonting med Star, dream, love, night, knight, dawn .. ja, typiska fina engelska ord. Yellow är visserligen ett engelskt ord, men det betyder gul och vem vill ha färgen gul i sitt efternamn? Sylvie är kanske inte heller det mest typiskt vackra namnet. Men mitt namn har en historia bakom sig :)
 
Precis innan jag skapade mitt Starstable account (timmar eller dagar minns jag inte) så hade jag sett filmen In Time med Justin Timberlake och Amanda Seyfried (mycket bra film, titta på den!). I denna film spelar Amanda Seyfried (som btw är en av mina favoritskådespelare) en karaktär vid namn Sylvia Weis.
 
Börjar ni förstå hur det hänger ihop? ;) Min karaktär Sylvie Yellowstone är inspirerad av Sylvia Weis, för jag minns att Seyfried verkligen gjorde intryck på mig i den filmen (bland annat för att hon såg ut som en sexig, rysk agent). Så Sylvie Yellowstone fick sitt korta, röda hår och sina gråa ögon, samt ett svagt rosaaktigt smink som var mest likt det som Amanda Seyfried bar i filmen.
 
 
Slående lika, eller hur? ;>
 
Namnet Sylvia fanns inte att välja på bland namnet, och därför fick det bli Sylvie. När det kom till efternamnet hittade jag inget som liknade Weis, och sedan går det heller inte att ha ett sådant kort namn. Så jag plockade Yellowstone från nationalparken som ligger i USA (jag hade relativt nyligen sett på en dokumentär om vintern i Yellowstones nationalpark).
 
Och plötsligt hade jag min karaktär! :D Och jag kan tala om för er att även om Sylvie inte är något namn jag skulle kunna tänkas heta IRL så är jag oerhört fäst vid det, och jag är glad över att jag inte döpte min karaktär till någonting i stil med Alice Dreamlove, haha! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: