Tre saker som irriterar mig

Det finns tre saker med SSO som irriterar mig. Inga stora saker, utan små grejer som antagligen bara irriterar mig.
 
Att ryttaren sitter av på höger sida om hästen
Nio gånger av tio när man sitter av sin häst så sitter man av på höger sida. Alla med någorlunda vett eller förstånd vet ju att man alltid sitter av på vänster sida (IRL), precis som att man sitter upp på vänster sida. Men nejdå, min lilla virtuella spelgubbe sitter endast av på vänster sida om höger sida blockeras av en vägg ):
 
Att köpa en höbal inte är billigare än att köpa hötussar
1 höbal = 10 hötussar. Med en höbal kan man alltså mata sin häst tio gånger. En hötuss kostar 50 JS, medan en höbal kostar 500 JS. 50*10=500. Man tjänar alltså ingenting på att köpa en höbal. Jag tycker att en höbal borde kosta typ 490 JS, så att det är värt att köpa en höbal och man kan spara lite, precis som det är IRL.
 
Att ryttarens fot inte är inuti stigbygeln
Ugh, ugh, ugh ugh! Denna lilla bugg ger mig huvudvärk.
Att se till så att ryttarens stövel/sko/fot är inuti stigeln istället för halvt igenom/utan borde väl inte vara så svårt? Eller? 

» Sally Bunnybrooke

AHAHA, gud vad jag stör mig på det där med stigbygeln ;__;

Svar: Skönt att det inte bara är jag 8D
Sylvie Yellowstone

2013-07-25 // 13:36:56
URL: http://Sallybunnybrooke.blogg.se
» Cristina Silverbell

Det där med höet har jag faktiskt också tänkt på! Men jag antar att de resonerar att detta blir mer praktiskt så man slipper göra 100 turer till affären för att köpa mat & istället kan köpa mycket på en gång som räcker ett tag ;)

Svar: Antagligen, men jag tycker man borde få spara lite på det ändå, haha!
Sylvie Yellowstone

2013-07-25 // 17:43:55
URL: http://starstableteam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: